April 01, 2011

Cinta mati ?





Ungunya Cinta

Assalamualaikum (: Pukul 9 ke 8 ntah tadi , aku tonton cerita ini . Bunyi mcm sedap , then aku pun tengok lahh . Firstly , mmg aku tergelak gila gilaa sbb laki tuhh suke sgt sakat pmpuan tuhh and snggup buad ape ape untuk buad pmpuan tuh geram gilaaa dgn dea . Syiok gilaa tgk . Tibetibe jee , aku tenga tgk dorgg dh makin rapat and BERCINTA sangat sweet . Pegi jalan same same , menyanyi same same and and main playground smue same same . Semuanya serba same lahh kirenya .

Kemudian , pmpuan ini dpt pnggilan dri seseorang yg mengatakan pmpuan ni dpt masuk ke final (untuk jadi penyanyi terkenal) dia punyaaa suka smpai hari tuhh , dia pun tak sabar na jumpe lelaki itu . smpaikan dia snggup pegi sekolah lelaki tuhh untuk smpaikan yg dia dpt pegi final . slame ni punn , lelaki tuhh yg tolong push dia . supaya buat album bagaii . Tibetibe jee , pmpuan ini nmpak dpan mate dia . lelaki nii bercakap dgn sorgg pmpuan yg tgah dlm pergaduhan/kesedihan mybe . Then , pmpuan ini terus balek ruma . Setiap ptg pulaa , pmpuan ini akan dtgg ke rumah lelaki ini untuk ajar lelaki ni subjek sejarah . tapi pmpuan ni mara mara and lelaki tuh tak kasik pmpuan tuh balik . lelaki tuhh pegang tgn pmpuan tuh and pmpuan tuh hembus ape yg dea nmpak tadi .

Lepas kejadian tuh , mereka terus tak berjumpa . lelaki tuh dah puas mencari pmpuan tuh tapi tak jumpee . Pade keesokan harinya pulaa , pmpuan ini makin hari makin murungg . then , ibu kpd pmpuan tersebut bertnya , ' kenapa kau nii termenung jeee ? ' then dia ceritakan smuenyaaa . pastuhh , ibunya bertanya ' kau sayangkan dia ? kau suka kat dia ? ' pmpuan tuhh jwab ' YA ! ' esoknyaa pulaa , ibu kpd pmpuan tuhh , dtg ke ruma lelaki tuhh smbil marah . lastly bila lelaki tuh ceritakan smuenyaa . ibu dea faham dan bersepakat .

Pade hari ujibakat tuh , ibu dia berpesan kpd anknya ' Ungu , nti naik pentas call Andi tapi jgn tutup handphone taww . Andi nak dgr Ungu nyanyi ' Ungu pun dgr ckp ibunya . kemudian , ketika dia menyanyi . Andi terus tersedar dri tidur manakala Ungu terbayang muke Andi di depan dia and mendokong dia untuk buat yg terbaik . Kemudian , Ungu berase tidak tenang . Dia pun trun dri stage . Tetapi ibunya memberhentikannya sebentr dan memberi dia surat dripd Andi .

' saya ingin cakap pada awak . saya mengidapi penyakit barah otak . keran itulah saya sengaja mengagalkan ujian saya di autralia . tujuan utama saya hendak pulang ke Malaysia adalah untuk bersama dgn ibu bapa saya . Kemudian , saya berkenalan dgn awak . awak lah sorgg pmpuan yg saya pernah sayangg sgt sgt . untuk pengetahuan awak , pmpuan yg awak nampak haritu adalah doktor saya . ketika awak menyanyi di pentas , kini saya berada di atas katil yg akan menjalani pembedahan yg akan gagal . '


Pabila pmpuan tuh membaca surat tersebut , dia berlari tuk ke hospital itu . Kemudian , pmpuan tuh smpai ke hospital .....
Ibu lelaki itu sedang menanes di hadapan bilik pembedahan tersebut . Pmpuan tuhh , terpaku pabila melihat ibu lelaki tuh menggeleng kepale ( meninggal dunia) dan dia terus menerus menanes dan memeluk ibu lelaki tersebut .


Selepas setahun berlalu , pmpuan tuh telah pun menjadi terkenal di Malaysia sbgai sorgg penyanyi . Dan selama setahun tuh juga lahh , dia terus membisu dan termenung seorgg diri . Tibetibe ade org menjerit ' PENCURI PENCURI ! ' dan pmpuan tuh menoleh . Dia terkejut kerana muke lelaki tersebut mirip arwah teman lelakinya dulu . Semua berdiam kan diri seperti melihat ghost .

Tuh sahaje lahh ceritanya yee ? Aku hope sgt sgtt , akan ade lagii cer tuhh sbb best sgt cer dia (: weeeee